Kuchyně pro Vás v krásném prostředí na okraji Prahy

moderní kuchyně

Kuchyně jen v moderním provedení

cz en de ru



Rekonstrukce kuchyně ve statistikách: rozhodují ženy, předěláváme je dva roky

 

Nejnovější výzkum spotřebitelského trhu, založený na zkoumání více než 3 milionů objednávek nových kuchyní, doplněný navíc o výpovědi milionu respondentů, odhalil jasné spotřebitelské trendy – kuchyně jsou pro nás prioritní místností z celého domu, vybírají je ženy – pečlivě a dlouho.

 

Výzkum, který dlouhodobě připravovala a vedla americká společnost CNW Marketing Research, se primárně zaměřil na chování spotřebitelů na americkém trhu, jeho závěry jsou ale aplikovatelné i na trh evropský. 

 

Jak dopadly kuchyně ve statistikách? Záleží nám na nich

 

Jde o zdaleka nejčastěji rekonstruované části bytu či domu.

 

Rekonstrukce či nákup nové kuchyně nás stojí nejvíce energie a financí, ale také se při výběru nejdéle a nejpečlivěji rozhodujeme. Studie navíc odhalila jakýsi trend právě v oblasti rozhodování o budoucích spotřebičích či o budoucí podobě kuchyně: bez ohledu na rozpočet či příjmy domácností a dokonce bez ohledu na demografický profil majitelů domů či bytů probíhá tento proces všude obdobně: finančně majetní lidé z Beverly Hills se rozhodují stejně dlouho a stejně pečlivě jak chudí studenti z Evropy. Na kuchyních nám zkrátka záleží.

 

Rekonstrukci kuchyní či výběr nových kuchyní považují za naprosto prioritní ženy a jsou to také ony, které k němu dávají podnět. Ženy se o výběru a o rozhodování také častěji radí se svými přáteli a příbuznými, muži tak činí v případě, že např. rekonstruují garáž či hernu v domě.

 

Ženy vybírají celkový koncept i barvy – v kuchyních i  koupelnách mají hlavní slovo

 

V naprosté většině případů o konečné podobě rozhodují také ženy, které nejčastěji argumentují tím, že zde tráví nejvíce času. Vybírají celkový styl, barvu, nábytek, ale i značku. Takřka totožně ženy rozhodují i při rekonstrukcích koupelen. Za celé projekty navíc přebírají jakousi morální zodpovědnost.

 

Celý proces zabere až dva roky, během té doby měníme rozhodnutí

 

Takřka všichni využíváme 3D modelací, u kterých vyžadujeme především to, aby se co nejvíce podobaly reálné místnosti, a aby zobrazovaly i dopady světla a různé „vychytávky“. Líbí se nám i v předváděcích showroomech, kde si rádi všechno dlouze zkoušíme.

 

Zajímavé je, že naše jednotlivá rozhodnutí při procesu výběru se mění mnohem častěji, než jak je tomu při rekonstrukci jiných místností. U kuchyní jsme mnohem více nejistí a těkaví, často měníme značky nebo se rozhodneme pro jiný typ, nezřídkakdy se náhle změní celá koncepce – např. změníme preferovaný tvar kuchyňské linky nebo počet vestavěných spotřebičů.

 

Dokončení kuchyní je také nejnáročnější na čas. Od počátečního konceptu až po dokončení uplynou téměř dva roky! Nemožné? Jen si spočítejte, kolik času uplynulo od prvního nápadu na novou kuchyň až po první ranní kávu v uklizené, zapojené, plně funkční nové kuchyni... V extrémních případech trvá celý proces i šest let!

 

Zajímá nás reklama i značka – a obvykle se necháme „strhnout“

 

Maloobchodníci i velkoobchodníci vědí, že „táhne“ značka. Značka dodavatele, značka spotřebičů, značka samotné kuchyně. Podle průzkumu se o značku dodaného zboží zajímáme více jen v případech, kdy vybíráme novou střechu.

 

Takřka v polovině případů se do velké rekonstrukce pouští sezdaný pár, a to v momentě, kdy již odrostou děti, ale ještě s nimi sdílejí domácnost.

 

Rozhodneme-li se jenom pro výměnu jednoho ze spotřebičů (např. staré lednice) obvykle to u nás podle průzkumu spustí tzv. řetězovou reakci. Výzkum odhalil, že většina z těch, kteří se rozhodli rekonstruovat jen nezbytnou část kuchyně nebo vyměnit jen opravdu starý a nefunkční spotřebič, se do dalších pěti týdnů rozhodla nakoupit i další spotřebiče či provést ještě další úpravy. Nejčastěji „zbytečně“ dokupujeme další spotřebiče, měníme skříně a pulty. Často se ale přidají i podlahy, výmalba stěn atd.

 

Rekonstrukci celé kuchyně může „spustit“ i rozbitá lednice nebo nevzhledný sporák, vyměňují se skříně i police

 

Nejčastěji se inspirujeme v tištěných časopisech, až poté na internetu. Většinu spotřebitelů láká reklama více než např. nezávislé posudky. Upoutává pozornost a poskytuje jasné informace.

 

Podlézavé prodavače nesnášíme, odvozy zdarma milujeme

 

Před započetím samotné rekonstrukce se rozhodujeme až mezi sedmdesáti různými značkami – často totiž při hledání informací narazíme na méně známé značky či alternativní produkty, které zařadíme do svého výběru. Přestože se tedy často „pevně“ rozhodneme pro jednu ze tří značek myček nádobí, při hledání na internetu najednou tuto top trojici rozšíříme i dvacetinásobně. Důležitější než samotná věhlasnost značky se totiž pro spotřebitele stává praktičnost i cena.

 

Podle výzkumu navíc velmi citlivě reagujeme na chování prodavačů. Pokud se nám např. snaží rozmlouvat naše vize nebo nás podvědomě tlačí do jiných alternativ, odcházíme jinam. Neschopní či drzí prodavači nás dokáží pěkně vytočit, z obchodu odcházíme i v případě, že naše vysněná kuchyně není na skladě.

 

Cena srovnatelné kuchyně může být až o 7% vyšší, pokud je zaručen kvalitní po prodejní servis, pokud nás čeká rychlé a bezproblémové dodání, a zároveň pokud je prodejce kuchyně prověřený.

 

A ještě jeden zajímavý statistický ukazatel, zvláště pro prodejce. Třetina zákazníků, kteří navštíví obchod či projeví vážný zájem o nákup, se nevrátí během následujících tří let, každý šestý z „vážných“ zájemců už nepřijde nikdy. Rekonstrukce kuchyní totiž často odkládáme až o tři roky oproti původním plánům, každý šestý pokus o rekonstrukci kuchyně se neuskuteční vůbec.

 

 

 






REKLAMA

Obrázek reklamy